søndag 29. november 2009

Kåpe og kjole

I dag har det vært sydag på Tangvall igjen, og jeg kom halvveis på denne kåpa til Andrea. Jeg var så inspirert at jeg bare måtte sy den ferdig når jeg kom hjem ;) Størrelsen er 110, mønsteret er et gammelt burdamønster, stoffet er ullfilt fra S&S, foret er eplejersey fra samme sted. Pynten er ullgarn sydd fast med sikksakk og en fot jeg ikke husker hva heter...

Denne kjolen er julegave til niese Frida, her med Martin som modell. Dette mønsteret er fra Onion, str 128. Stoffet er Isoli fra Stof2000

2 kommentarer:

Soltoppen sa...

Så flott kåpa blei ferdig da. Kjempefin. Ikke at jeg forventet annet underveis, men det gjorde seg litt ekstra med litt dekor på.

Anne Grete sa...

Nyyyydelig jakke!! Akkurat sånn jeg har lyst å sy til lisja mi! Er det mulig å få tak i det Burda mønsteret nå? Flott syblogg, inspirerende :)Har store planer om egen hobbyblogg jeg også :)

Godt nyttår!!